Konferencja "Marki i znaki towarowe w społeczeństwie konsumpcyjnym"

 

Pracownia Historii Wizualnej Instytutu Historii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu
zaprasza do udziału w interdyscyplinarnej konferencji naukowej
Marki i znaki towarowe w społeczeństwie konsumpcyjnym”, która odbędzie się w dniach 24-25 listopada 2016 w Instytucie Historii UAM w Poznaniu.

Tematyka konferencji koncentruje się wokół roli i znaczenia marek i znaków towarowych we współczesnym, zdominowanym przez konsumpcję świecie. Zasadniczym jej celem jest zarówno ujęcie retrospektywne powyższej problematyki i poszukiwanie pierwszych symptomów zjawisk, które tak mocno uwidoczniły się w XX wieku, jak i podejście interdyscyplinarne, z uwzględnieniem różnych punktów odniesienia. Problematyka dotycząca sposobu postrzegania marek we współczesnym społeczeństwie coraz częściej staje sie przedmiotem zainteresowania nie tylko środowisk biznesowych, ale także instytucji publicznych oraz poszczególnych miejscowości czy regionów.

W założeniu organizatorów planowana konferencja stanowi pierwsze spotkanie z cyklu: "Wokół marek i znaków towarowych".  Mając na uwadze szeroki, globalny kontekst zjawiska, chcielibyśmy w sposób szczególny w trakcie pierwszego spotkania przyjrzeć się funkcjonowaniu marek i znaków towarowych w społeczeństwie konsumpcyjnym, z uwzględnieniem polskich realiów.

Proponujemy następujące zagadnienia badawcze konferencji:

- początki marek i znaków towarowych

- najstarsze marki krajowe i marki globalne

- kształtowanie się prawnej ochrony znaków towarowych

- specyfika marek okresu socjalizmu

- polskie marki w okresie transformacji systemowej

- marki globalne i marki regionalne na rynku europejskim

- marki w biznesie a marki instytucji publicznych

- paradoksy konsumpcjonizmu

- współczesna kultura konsumencka wobec marek i znaków towarowych

 

Termin i miejsce konferencji: Poznań, Instytut Historii UAM, 24-25 listopada 2016r.

Zgłoszenie udziału w konferencji (propozycje tytułów referatów wraz z abstraktami) będą przyjmowane do 30 czerwca 2016 r. 

Wysokość opłaty konferencyjnej: 150 zł. (dla doktorantów 100 zł).

Opłata konferencyjna do 30 października 2016

numer konta: BZ WBK 77 1090 1362 0000 0000 3601 7903
w tytule przelewu proszę podać cel subkonta /K00000602

Zespół organizacyjny zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszonych referatów ( w języku polskim lub angielskim). Osoby zainteresowane udziałem w konferencji prosimy o zgłoszenie: tytuł wraz z abstraktem i przesłanie drogą elektroniczną na adres:

prof. UAM dr hab. Dorota Skotarczak, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pracownia Historii Wizualnej

Instytut Historii UAM

ul. Umultowska 89d, Poznań

 

dr Regina Pacanowska, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,

Pracownia Historii Wizualnej

Instytut Historii UAM

ul. Umultowska 89d, Poznań